Biopotraviny na českém trhu

V loňském roce dosáhl maloobchodní obrat s biopotravinami v České republice více než 700 milionů korun.

Vyplývá to z předběžných výsledků průzkumu mezi českými bio producenty, výrobci a obchodníky. Výrazný úspěch na trhu s biopotravinami zaznamenávají dovážené mléčné a masné výrobky z Německa, zejména kuřecí maso, máslo a jogurty, obdobně jako čerstvé ovoce a zelenina, rovněž z dovozu, a to zejména v mimosezonním období. Pokud jde o oblast specializovaného prodeje, bylo otevřeno několik bioprodejen, především v Praze a dalších větších městech.
Značný nárůst prodejů v loňském roce byl způsoben zejména zvýšenou nabídkou biopotravin v obchodních řetězcích, kdy zejména Billa a hypermarkety InterSpar rozšířily bio nabídku o čerstvé ovoce a zeleninu, mléčné výrobky a pečivo. Rovněž Delvita nabídla jak širší sortiment, tak jeho aktivní podporu. Dalším impulsem byl rozšířený sortiment biopotravin v drogistickém řetězci dm-drogerie, která ve svých 115 prodejnách nabízí biopotraviny za výhodné ceny pod značkou Alnatura, i zde podpořené reklamními aktivitami.
Bio Obchod 3/07, www.greenmarketing.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *