Češi za krmivo pro psy a kočky utratí přes tři miliardy korun

Podle odhadů Češi chovají až 1,5 milionu psů

Češi stále více krmí své domácí mazlíčky hotovými, průmyslově vyráběnými krmivy. Jen za krmivo pro psy a kočky lidé v tuzemských obchodech ročně utratí už přes tři miliardy korun, přičemž v žaludcích těchto čtyřnohých přátel skončí více než 110.000 tun granulí, sucharů, konzervovaného masa či různých zvířecích pochutin. Od loňského března do letošního února Češi v maloobchodech s potravinami a smíšeným zbožím utratili za krmivo pro psy 1,88 miliardy korun a další 1,35 miliardy korun je stálo krmivo pro kočky. Meziroční růst hodnoty prodejů krmiva pro psy byl totožný s růstem prodeje krmiva pro kočky a činil 16 procent. Z pohledu objemu prodeje rostl od loňského března do letošního února rychleji odbyt krmiva pro psy (14 procent), zatímco krmivo pro kočky zaznamenalo šestiprocentní zvýšení. Největší zájem je zejména o suchá krmiva pro psy, která v této kategorii tvoří 51 procent prodejů za posledních 12 měsíců.
Mezi krmivem pro kočky má hlavní zastoupení (71 procent hodnoty prodejů) vlhké krmivo, jako jsou především masové konzervy. Nejrychleji ale roste zájem o suché krmivo pro kočky, a to o 19 procent za posledních 12 měsíců.
Češi nakupují krmivo pro psy a kočky hlavně v hypermarketech, na které připadlo 43 procent útrat. Podíl supermarketů je podle údajů společnosti Nielsen o dva procentní body nižší. Oblíbené jsou také specializované prodejny s chovatelskými potřebami.
„Čeští chovatelé se k chovu svého domácího zvířete staví velmi zodpovědně, čemuž nasvědčují i jejich nároky na složení, chuť, zdravotní hledisko a kvalitu krmiva. Důležitým, nikoliv však rozhodujícím faktorem při výběru krmiva označili chovatelé také cenu. Chov domácích zvířat se v tuzemsku těší značné oblibě. Těžko se hledá domácnost, kde by nebylo nějaké zvířátko (mluvčí Státní veterinární správy Josef Duben). Zejména se chová velké množství psů a koček, kterým je také určena většina produkce krmiv.
Podle odhadů Češi chovají například až 1,5 milionu psů, přičemž jejich počet stoupá. V posledních letech přibývá i koček, protože jsou méně náročné na péči, což se hodí hlavně časově zaneprázdněným rodinám žijícím ve městech. Specializované obchody, které se zaměřují na chovatelské potřeby, se v ČR těší rostoucí oblibě. Kvalitu a odbornost personálu hodnotili respondenti nejlepšími známkami především ve specializovaných prodejnách. Hypermarkety si nejlépe stojí v hodnocení cen sortimentu. Největší síť prodejen s chovatelskými potřebami v České republice provozuje společnost Gimborn, která má 60 obchodů. Gimborn v Česku podle posledních dostupných informací vykázal v roce 2005 tržby kolem 200 milionů korun a zisk skoro 11 milionů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *