Management úspěšného veterináře v praxi

Evropské přednáškové turné společnosti Hill´s

Evropské přednáškové turné společnosti Hill´s se uskutečnilo dne 23. 9. 2008 v Lenfeldově pavilonu na Veterinární a farmaceutické univerzitě v Brně. Seminář zahájily R. Sýkorová, ředitelka firmy A-VET s.r.o., dovozce a distributora produktů Hill´s a veterinární manažerka této společnosti pro Rusko, střední a východní Evropu, L. Alaverdová. Tyto zástupkyně potom spolu přivítaly přednášejícího výkonného ředitele firmy IPC (In Practice Consultancy) Tima Puddla, přítomné veterinární lékaře a studenty. T. Puddle spolupracuje s firmou Hill´s již od r. 1995 a svá doporučení pro perspektivní kliniky prezentoval v následujících čtyřech, níže uvedených bodech.

Nové obchodní příležitosti pro praxi
Lidé mají tendenci k odmítání nových myšlenek, protože žijí podle ustálených vzorů a pravidel. Často vidí jen to, co vidět chtějí a očekávají, nechtěné ignorují a své myšlenky filtrují. Problémy řeší až nabudou velkých rozměrů. To platí i ve veterinární profesi, kdy klienti vidí svět vlastníma očima. Není účelem vyhledávat nové změny, ale změnit pohled na existující praxi. Každý si může sám zhodnotit silné a slabé stránky (lokalita, parkování, vybavení přístroji) své praxe, ohrožení zvenčí (nekalá konkurence, obvinění klientem, byrokracie) a další příležitosti (vzdělání, komplexní služby v rámci jedné kliniky) pro praxi. Slabé stránky lze vyvážit jinými přednostmi, je dobré se soustředit na jednu změnu. Veterinární lékař by měl navštívit zahraniční praxi a svou ordinaci kontinuálně zlepšovat. Doporučuje vytvořit pracovní tým a nespoléhat jen na sebe.

Odlište svou praxi a oslovte ty správné majitele zvířat
Diferenciace v produktech nebo servisu probíhá za účelem zvýšení atraktivity u určité cílové skupiny a získání části trhu. V tomto směru je velmi důležitá specializace kliniky, např. na felinní medicínu, geriatrická klinika, klinika se zaměřením na vakcinace aj. Specializace je zdrojem příležitosti zvýhodnění před konkurencí. Prezentace vlastní kliniky může být pozitivně ovlivněna i vlastním sloganem, např. léčíme vaše zvíře, jako člena rodiny. Většina praxí v Evropě nemá své poslání a cíle v písemné podobě. Je velmi důležité vytvořit si svou vlastní filozofii, uvědomit si své silné a slabé stránky, najít motivaci, přemýšlet o věcech, které nás těší, a ve kterých potřebujeme pomoc. Zatímco v minulosti se praxe dělily podle cílové skupiny zvířat, nyní jsou založeny především na řešení referovaných případů specialisty, případně je založen petshop a veterinární praxe dohromady anebo existuje sdružení více praxí pod jedním názvem. Je mnoho potřeb majitelů, které může praxe splnit a nabízet je, na rozdíl od konkurence.

Efektivní komunikace, která zlepšuje shodu s majiteli zvířat
Veterinární lékař se musí vcítit do klienta, poslouchat příběhy domácích miláčků a samozřejmě také stanovit přesnou diagnózu. Komunikaci může negativně ovlivnit rychlé mluvení, dělání jiných věcí, ruch v pozadí aj. Při nadváze zvířete musí být majitel povzbuzen, nesmí být kritizován, je vhodné psa vyfotit před a po dietě, prodloužit procházky, méně krmit. Úloha veterinárních sestřiček vzrůstá, jsou stále více tázané na výživu. Pacienti chtějí být ujištěni, že jednají správně, že jsou jejich peníze vynaložené na krmivo pozitivně zhodnoceny aj.

Praktické kroky pro zlepšení v oblasti recepce
Recepce je důležitým místem pro klienta, kdo o recepci neuvažuje, může čekárnu zpříjemnit hudbou. Recepce je klíčovou součástí praxe, měla by být umístěna v rohu místnosti, svou roli hraje také její barva, vybavení a osvětlení. Nabízí pohodlí klientů, produkty k péči o zvířata, poskytuje servis, sdělení důležitých zpráv a informaci o praxi. Recepce by měla být v souladu s využitím prostoru podle typu budovy a praxe. (Za účelem provedení větších změn lze požádat o pomoc stavitele, architekta nebo designéra.)

Význam orálního zdraví a jeho vlivu na dutinu ústní, chuť k jídlu, náladu a chování zvířete uvedla ve své přednášce MVDr. Petra Miklišová, manažerka firmy A-VET s.r.o. Bylo zjištěno, že 75 % koček a 85 % psů trpí parodontálním onemocněním. Infekce může způsobit systémový zánět, který ovlivňuje vnitřní orgány. Kompletní dentální krmiva firmy Hill´s, Prescription Diet t/d® a Oral care® jsou určena k běžnému krmení a fungují na principu větší velikosti granulí a specificky prostorově uspořádané vlákniny, takže zubní plak, kámen a zbarvení zubů jsou odstraněny mechanicky. Na závěr přednášky proběhla diskuse. Pro všechny zúčastněné byl připraven bohatý raut a tombola se zajímavými cenami. Přednáška byla užitečným tématem k zamyšlení nejen pro začínající a mladé veterinární lékaře, ale i pro kolegy s praxí víceletou.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *