Marketingové oddělení MZe bude prosazovat české potraviny

Ministr zemědělství Jaroslav Palas na tiskové besedě sdělil, že na ministerstvu vznikne marketingové oddělení, z něhož by posléze měla být nezisková marketingová agentura. Ta se bude snažit přesvědčit spotřebitele, aby po vstupu do EU dávali přednost českým potravinám.

Ministr Palas dále poznamenal, že negativní vliv především na kvalitu uzenin mají velké obchodní řetězce, které se snaží tlačit spotřebitelské ceny dolů. „Mezi zpracovatele a obchod by proto měly vstoupit určité standardy, které by spotřebitelům garantovaly kvalitu,“ zdůraznil ministr.
Ladislav Steinhauser, předseda Českého svazu zpracovatelů masa (ČSZM), řekl, že počítá s tím, že po vstupu do EU ubude v České republice počet jatek s velkou kapacitou. Nyní je těch, jež porážejí více než 50 000 prasat za rok 28, po vstupu do EU jich podle něj zřejmě bude méně než 20.
Steinhauser se dále vyjádřil k propadu výkupní ceny prasat. Odůvodnil jej tím, že před šesti měsíci byla v ČR nejvyšší cena prasat v Evropě. „Produkce prasat byla stabilizujícím faktorem a lákala další zemědělce,“ řekl. Výkonný ředitel a. s. Maso Planá Emil Kasper uvedl, že cena by se měla dostat k 35 korunám. Pád cen jatečných prasat, který trval od září do prosince, se nyní zastavil.
Zdroj: ČTK

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *