Obchodní řetězce zvyšují podíl českých potravin

Čeští zákazníci preferují produkty lokální výroby

Obchodní řetězce zvyšují podíl českých výrobků ve své nabídce. Obchodníci reagují na to, že zákazník se kromě ceny potravin začíná zajímat také o jejich původ. Kupující dávají přednost domácím produktům. Nadnárodní společnosti provozující v Česku své prodejny čelí dlouhodobé kritice zemědělců a potravinářů, že je levnými dovozy ničí.
Některé řetězce v poslední době pomalu zvyšují podíl české zeleniny ve své nabídce. Zatím je více než 60 procent zeleniny v tuzemských obchodech dovezeno ze zahraničí. Nabídka je ale silně závislá na průběhu sklizňové sezony.
Podíl zboží, které do českých obchodních řetězců dodávají tuzemské firmy, se podle průzkumů pohybuje od 80 do 90 procent. Pro řadu tuzemských výrobních firem znamená odbyt přes řetězce průměrně 80 procent veškerého odbytu.
V poslední době roste zájem spotřebitelů i zemědělců o přímé formy prodeje potravin.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *