Zemědělci se musí více věnovat marketingu
Více než polovina Čechů chce nakupovat čerstvé mléko z automatů. Mléčné automaty začaly v České republice rychle přibývat od loňského podzimu a nyní jich funguje už více než 150. V některých regionech Česka ale mlékomaty kvůli výraznému poklesu poptávky bojují o další existenci (průzkum společnosti Dema).
Lidé oceňují čerstvé a kvalitní mléko, podporu českých zemědělců - regionálních podnikatelů. Rizika vidí v dodržování hygieny a zajištění nezávislé kontroly jakosti a nezávadnosti mléka. Aby byli zemědělci v prodeji mléka dlouhodobě úspěšní, musí se více věnovat marketingu, tj. systematicky, intenzivně, srozumitelně a zcela konkrétně informovat o původu a kvalitě produktu, podmínkách zacházení s čerstvým mlékem a jeho zdroji.
Pokles v počtu otevíraných automatů nastal zhruba v únoru, kdy se diskutovalo o kvalitě prodávaného mléka. Nyní nastává oživení.