02.12.2003 | 06:12
Autor:
Kategorie:
Štítky:

O správném označování

Od počátku roku 2004 budou muset být všechny potraviny živočišného původu, které podléhají veterinární legislativě opatřeny označením zdravotní nezávadnosti. Toto označení má ten smysl, že kupujícímu sděluje, že to, co si koupil, bylo vyrobeno pod státním veterinárním dozorem.

Potravinářské výrobky bez takovéhoto označení vůbec nesmějí být uváděny do tržní sítě. Zákazník má tudíž jistotu, že to, co si kupuje, je v pořádku.
Další diskutovanou věcí je označován výrobků, například masa, oválným nebo kulatým razítkem. Po vstupu naší republiky do EU dojde k jisté změně. Ti, kdo se budou moci svou produkcí účastnit komunitárního trhu, budou používat oválného značení s identifikací závodu a s označením EHS. Pro domácí trh se bude smět používat kolečko s číslem regionu. Dnes se ale hovoří o tom, zda zpracovatelské podniky budou moci oválné značení bez EHS používat ještě po vstupu ČR do EU, a to na domácím trhu. Toto bude předmětem jednání v Bruselu tento týden, které povede s odpovídajícími činiteli Josef Holejšovský, ústřední ředitel Státní veterinární správy ČR. Tento náš požadavek je v souladu s oprávněným argumentem Potravinářské komory, že by se již nakoupené obaly na výrobky s „oválným“ značením nedaly použít a to by byla velká ztráta.
Budeme však muset zaručit nějaké časové omezení pro platnost tohoto označování – oválem bez EHS na našem trhu. O jakou dobu půjde bude předmětem jednání a tento úmysl v souladu s ministrem zemědělství Josef Holejšovský v Bruselu předestře.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.