McDonald's, americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením, reagoval na obavy konzumentů, že nadměrné používání antibiotik u zvířat, může snížit jejich účinnost u lidí, a upozornil své dodavatele, že přestane vykupovat maso, kde byly použity antibiotické stimulátory růstu.
McDonald's pro své přímé dodavatele stanovil normy a chce přimět i nepřímé dodavatele, aby je dodržovali. Strategie přichází v době rostoucích obav spotřebitelů z používání aditiv v potravinách, včetně odporu ke geneticky modifikovanému obilí. S jejím vypracováním pomohla organizace na ochranu životního prostředí Environmental Defense a společnost Elanco Animal Health, která vyrábí veterinární léčiva. Připojily se i další zdravotnické a veterinární organizace. Součástí koalice, která novou strategii proti antibiotikům v krmivech vytvořila, jsou i dva přední američtí producenti masa, Tyson Foods Inc. a Cargill Inc.
Největší řetězec s rychlým občerstvením na světě zpracuje ročně 1,13 milionu tun kuřecího, vepřového a hovězího masa. Jen v Česku má 69 restaurací. V prvním čtvrtletí vykázala čistý zisk 327,4 milionu dolarů proti 253,1 milionu ve stejném období minulého roku, napsala agentura Reuters.
Zdroj: ČTK