25.06.2018 | 09:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nejméně vlastních potravin v obchodech má Slovensko

V regionu střední Evropy má Slovensko na pultech obchodních řetězců nejnižší zastoupení potravin vlastní provenience. Letos poprvé, od začátku měření v roce 2011, se nabídka změnila. Na několikaleté maximum se zvýšila nabídka produktů pod privátními značkami řetězců.

Podíl slovenských potravin na pultech prodejen vzrostl na 37,7 procenta z 37,2 procenta v roce loňském. V roce 2011 činil 50 procent. Zastoupení vlastních potravin v České republice, Maďarsku i Polsku se v obchodních řetězcích pohybuje kolem 70 procent. Nejnižší zastoupení v nabídce prodejen na Slovensku mají potraviny slovenské produkce v kategoriích cukrovinky, konzervované produkty a oleje. Mléko, minerální vody, pivo, víno a lihoviny mají zastoupení vyšší.
Na pultech slovenských obchodů se na nejvyšší úroveň téměř od roku 2013 dostal podíl potravin pod privátními značkami řetězců. Oproti loňským 21,1 procenta dosáhl letos 24 procent a na celkovém prodeji potravin a drogerie se privátní značky podílely 27 procenty. To bylo více než v České republice (21 procent), ale méně než v Maďarsku (28 procent), v Rakousku (32 procent) a Německu (37 procent).*
Zdroj: www.ctk.cz

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.