Sdružení PRO-BIO LIGA mapovalo nabídku biopotravin
Přestože jsou biopotraviny mnohem dražší oproti konvenčním potravinám, jejich prodej v ČR v posledních letech vzrůstá.
Průměrný cenový rozdíl je o 95 % vyšší ve prospěch biopotravin. Mezi biovýrobky s největším cenovým navýšením patří zelenina. Sdružení zjistilo, že například biocibule byla dražší o 440 %, biookurky o 360 % ve srovnání s běžnými. Vyšší cena biopotravin je podle odborníků způsobena náročnějším způsobem bioprodukce a zpracováním s velkým podílem ruční práce. Roli hrají i vyšší náklady na balení a distribuci malých šarží bioproduktů. Některé biopotraviny jsou ve srovnání s běžnými potravinami levnější, např. jogurtový nápoj domácí provenience je možné koupit v průměru o 16 % levněji, oproti ceně konvenčního výrobku obdobné kvality. Podle průzkumu se levněji prodávají v obchodních řetězcích (o 18 %) ve srovnání se specializovanou prodejnou, kde mělo český původ 65 % prodávaných biopotravin. V obchodních řetězcích Tesco a Interspar byly biopotraviny ze 79 % zahraniční. Nejvíce českých výrobků v biokvalitě nabízely specializované prodejny a řetězce Billa a Globus. Ministerstvo zemědělství registruje nárůst biovýrobců. V roce 2006 bylo 152 producentů biopotravin, v roce 2007 jich evidovalo 253 a letos v červnu již 375.
Loni každý Čech utratil za biopotraviny 126 korun. Podle údajů z ročenky agentury Green marketing by se obrat měl do tří let zvýšit pětinásobně. Spotřeba biopotravin v ČR tak během následujících let poroste o 70 % ročně. Podle průzkumu společnosti The Nielsen Company kupují Češi nejvíce mléčné biovýrobky, dále ovoce a zeleninu, biomaso v 18 %, drůbež a vejce v bio kvalitě nakupí ve 13 %.