Potravinářská komora (PK) připravuje v České republice propagační kampaň zaměřenou na chráněná označení, která od Evropské unie dostávají vybrané potravinářské výrobky. Předpokládaná cena projektu se má pohybovat kolem 62 milionů korun.
Předmětem veřejné zakázky je návrh a zajištění efektivní komunikační kampaně, která povede k posílení povědomí o evropském systému ochrany názvu produktů. Propagační kampaň bude pravděpodobně z větší části financována z peněz z unijních fondů, částečně přispěje Česká republika a soukromé firmy.
PK nejdřív musí ve veřejné soutěži vybrat agenturu, která kampaň zaměřenou na obecné informování o evropském systému chráněných označení připraví, potom požádá EU o dotace.
EU nyní rozlišuje tři druhy registrací: chráněné zeměpisné označení (PGI), chráněné označení původu (PDO) a tradiční zaručenou specialitu (TSG). Na unijních seznamech výrobků s chráněným označením je zhruba tisíc různých produktů, z nichž zhruba třicet pochází z České republiky (např. Olomoucké tvarůžky, Mariánskolázeňské oplatky, Pardubický perník, Hořické trubičky aj).