Filtrovat
05.09.2011 | 09:49

Vliv životního prostředí na vývoj atopické dermatitidy u labradorských a zlatých retrívrů

Atopická dermatitida u psů a lidí je multifaktoriálním onemocněním, jehož klinický vývoj může být ovlivněn četnými faktory, např. geneticky, vnějším prostředím, sekundárními infekcemi, krmivem a psychikou. Role vnějšího prostředí byla rozsáhle sledována u lidí, u psů však zůstává nejasná. Cílem studie bylo zjistit působení faktorů vnějšího prostředí na vývoj atopické dermatitidy u dvou geneticky příbuzných plemen, u labradorských a zlatých retrívrů. Atopičtí psi se standardními kritérii byli ve Švýcarsku a Německu vybráni a porovnáni se zdravými zvířaty. Informace o vnějším prostředí, které byly získány pomocí dotazníku (46 otázek), zahrnovaly datum a místo narození, styl života majitele a jeho bydliště, krmení a terapii. Pro zhodnocení souvislosti mezi potenciálními rizikovými faktory a stavem onemocnění byly použity jednorozměrné a vícerozměrné logistické regrese. Z těchto výsledků vyplynulo, že zvýšené riziko vývoje atopie souvisí s pobytem v útulku během štěněcího věku, s adopcí ve věku 8–12 týdnů a pravidelným koupáním psa. Naopak pozitivní vliv na snížené riziko onemocnění měl život na venkově, přítomnost jiných zvířat v domácnosti a chůze v lese. Tyto údaje nemají prokázat příčinnou souvislost, ale podpořit primární hypotézu, že určité faktory vnějšího prostředí mohou ovlivňovat vývoj atopické dermatitidy u psů. Kpotvrzení těchto výsledků a závěrů jsou oprávněné další studie. Meury, S., Molitor, V., Doherr, M. G., Roosje, P., Leeb, T., Hobi, S., Wilhelm, S. and Favrot, C. Role of the environment in the development of canine atopic dermatitis in Labrador and golden retrievers. Veterinary Dermatology 2011;22(4):327-334.
Kategorie: 
02.09.2011 | 07:13

Závislost českých zemědělců na dotacích se zvyšuje

Dotace představují na jednoho pracovníka v zemědělství již více než 260.000 korun ročně. Na čisté přidané hodnotě odvětví se podílí zhruba 70 procenty, což snižuje konkurenceschopnost českých zemědělců. Přes rozsáhlé vládní úspory loni dotace zemědělcům vzrostly o 600 milionů na 38,5 miliardy Kč. Zatímco dotace z rozpočtu Evropské unie rostou a jejich podíl na celkových dotacích dosahuje 66 procent, podpory z národního rozpočtu naopak klesají. Zemědělci v současné době pobírají dotace o 250 procent vyšší než před vstupem země do Evropské unie. Česká republika patří mezi země s největšími podíly dotací. Ministerstvo zemědělství chce, aby se v tuzemsku více zpracovávaly místní zemědělské komodity, které často směřují na vývoz. Zpět se vrací ve formě hotových výrobků, přidaná hodnota zůstává v zahraničí. Podle prezidenta Agrární komory Jana Veleby je rostoucí podíl dotací na příjmech českých zemědělců logickým vyústěním mírně rostoucího balíku dotací při současném razantním poklesu živočišné výroby v České republice. Zisk tuzemského zemědělství loni meziročně vzrostl o 3,6 miliardy korun na 6,2 miliardy Kč (ČSÚ). Zlepšení hospodářského výsledku pomohl především výrazný růst cen rostlinných komodit. České zemědělství je díky evropským dotacím od vstupu do unie ziskové. Dotace zemědělcům ze zemí, které do EU vstoupily až po roce 2004, jsou však stále nižší, než dotace pro původní členské země. Srovnání by mělo nastat po roce 2013.
Kategorie: 
02.09.2011 | 07:01

Počet ekofarem v ČR roste

Ekologických zemědělců v České republice přibývá, jejich počet v letošním srpnu překročil hranici čtyř tisíc (4022 farmářů), začátkem letošního roku jich bylo 3517. Loni se jejich počet zvýšil téměř o třetinu. Údaje zveřejnilo ministerstvo zemědělství při příležitosti zahájení akce Září - Měsíc biopotravin. Plocha půdy obhospodařované podle pravidel ekologického zemědělství vzrostla ze 448.202 hektarů na začátku letošního roku na 483.176 hektarů koncem srpna. Podíl ekologického zemědělství na celkové výměře zemědělské půdy se zvýšil - z lednových 10,55 procenta na 11,4 procenta. Výrobců biopotravin přibylo o 24, a na konci srpna úřady evidovaly celkem 650 producentů. O 6708 hektarů na 61.645 hektarů v letošním roce vzrostla výměra ekologicky obhospodařované orné půdy. Plocha biosadů se od začátku letošního roku zvýšila o 1240 hektarů na 6368 hektarů a vinic spadajících do ekologického hospodaření o 184 hektarů na 987 hektarů. Ekozemědělci loni dostali dotace v hodnotě 1,15 miliardy korun, přičemž 80 procent bylo uhrazeno z fondů EU. Podporováno je také např. zavádění biopotravin do škol či regionální odbyt biopotravin se zaměřením na biomléko. Tuzemský trh s biopotravinami po předchozí loňské stagnaci vykázal letos vzestup. Ekologičtí farmáři nesmí používat chemické prostředky. Musí zachovávat přísnější standardy pro péči o chovaná zvířata než konvenční zemědělci. Dotace ekofarmářům jsou vyšší než podpory jejich konvenčně hospodařícím kolegům. Podle Akčního plánu pro rozvoj ekologického zemědělství v letech 2011 až 2015 by podíl biopotravin na tuzemském trhu s potravinami měl do pěti let vzrůst na tři procenta. K dosažení těchto cílů má vést například posílení marketingu či zvýšení informovanosti veřejnosti o přínosech ekologického zemědělství a biopotravin. Ministerstvo zemědělství dále chce, aby podíl českých produktů na trhu biopotravin vzrostl na zhruba 60 procent. V současnosti pochází nadpoloviční většina bioproduktů z dovozu.
Kategorie: 
31.08.2011 | 11:25

Dovozy plazů ze třetích zemí do zemí EU

Dovozy ze třetích zemí do zemí EU, tedy i do ČR, musejí splnit dovozní podmínky. Že to dá rozum? To ano, ale v dnešní době velmi otevřených hranic na to někdo občas zapomene, a stává se to při dovozu terarijních zvířat. Proto připomínáme následující. Zvířata dovážená ze třetích zemí do EU podléhají v místě vstupu do EU veterinární kontrole na pohraniční veterinární stanici, přičemž se může jednat o harmonizovaný nebo neharmonizovaný dovoz. Co to v praxi znamená? Legislativa EU stanovuje veterinární podmínky dovozu téměř pro všechny druhy zvířat, tudíž se všechny členské státy řídí při dovozu stejnými pravidly. A proto mluvíme o harmonizovaném dovozu. Zvířata, pro která legislativa EU podmínky dovozu nestanovuje, patří mezi neharmonizovaná, a v tomto případě si členský stát místa určení stanovuje vlastní veterinární podmínky pro dovoz zvířat. V případě dovozu neharmonizovaných zvířat do ČR musí podle § 3, odstavce 3, naší vyhlášky č. 377/2003 Sb. dovozce zvířat požádat Státní veterinární správu ČR nejméně 15 dnů přede dnem předpokládaného dovozu těchto zvířat o stanovení veterinárních podmínek, za nichž lze tato zvířata z příslušné třetí země dovážet. Žádost je možné zaslat i elektronicky na e.podatelna@svscr.cz . Mezi neharmonizované druhy zvířat patří např. plazi (ještěři, hadi a želvy), obojživelníci, bezobratlí, hlodavci, hmyzožravci a šelmy. Je potřeba zdůraznit, že žádost je nutné podat při každém dovozu neharmonizovaných zvířat, tedy jak pro komerční tak i nekomerční účely! Josef Duben, tisk. mluvčí SVS ČR www.svscr.cz.
Kategorie: 
31.08.2011 | 11:16

Vzteklina ve světě

Naši chovatelé, kteří cestují se svými psy za hranice, a to zejména mimo EU, dobře vědí o riziku vztekliny. Řada států se stále potýká s problémem vztekliny, a proto i v našem veterinárním zákoně platí povinnost chovatele zajistit, aby byli psi, jakož i lišky a jezevci držení v zajetí ve stáří od 3 – 6 měsíců očkováni proti vzteklině a poté byli podle doby účinnosti předchozí použité vakcíny přeočkováni. Délku trvání imunity po vakcinaci a termín další vakcinace sdělí veterinární lékař. Pohybuje se zpravidla v rozmezí 1 – 3 let. I turisté by si ale měli uvědomit, že reálné nakažení vzteklinou na ně číhá v Turecku, na Balkáně, v severní Africe, v Egyptě, ale i v asijských zemích. Jelikož jde opravdu o smrtelné onemocnění, není dobré toto nebezpečí brát na lehkou váhu. Aby se toto riziko minimalizovalo, lze i u lidí provádět v současné době očkování, které musí být provedené v dostatečné době před odjezdem do zahraničí tak, aby se stihla vytvořit imunita. Světová organizace pro zdraví zvířat (OIE) je si toho velmi dobře vědom a vyhlašuje celosvětový program na tlumení vztekliny. Ten spočívá především ve snaze důsledně uplatňovat očkování vnímavých zvířat. Ve svém aktuálním vyjádření OIE konstatuje, že každých deset minut někdo ve světě na vzteklinu zemře. Uvádí se doložitelných 55 000 úmrtí lidí ročně, s tím, že skutečné číslo může být o hodně vyšší. Na 99 % případů je způsobeno pokousáním infikovaným psy, ale třeba i opicemi. Vzteklina způsobuje více úmrtí, než jakékoliv jiné infekční onemocnění. Ohrožené jsou zejména děti, ale i turisté. Doporučení je postupovat tak, jako v těch evropských zemích, které se se vzteklinou již vypořádaly - vakcinace vnímavých zvířat, tj. psů samozřejmě, ale i zvířat, které jsou rezervoárem nákazy, v Evropě jsou to nejčastěji lišky. Velice problematické jsou pak v některých zemích populace zdivočelých pouličních psů a koček, které představují velké riziko pro obyvatelstvo i pro případné turisty. V ČR je riziko vztekliny v současné době malé, poslední případ byl zaznamenán právě u lišek v dubnu 2002, za zemi prostou nákazy jsme byli OIE uznáni v roce 2004 a od roku 2010 už orálně nevakcinuje divoké lišky, a to díky dobré nákazové situaci nejen u nás ale i v okolních státech. Pokud dojde k pokousání, je chovatel povinen zajistit, aby bylo zvíře, které poranilo člověka, veterinárně vyšetřeno. Zpravidla se toto klinické vyšetření provádí 1. a 5. den po pokousání, a to i v případech, že bylo zvíře řádně vakcinováno. Proto považujeme za vhodné připomenout všem chovatelům psů zákonnou povinnost vakcinovat psy ve stáří 3 – 6 měsíců a pak je pravidelně přeočkovávat. Při cestování do rizikových oblastí pak doporučujeme zvážit vakcinaci proti vzteklině a konzultovat možnosti vakcinace s humánním lékařem. Po pokousání neznámým zvířetem v zahraničí je nutné ihned po návratu vyhledat odbornou lékařskou pomoc. Josef Duben, tisk. mluvčí SVS ČR
Kategorie: 
31.08.2011 | 11:14

Cementový med

Sice nejde o problém prvotně veterinární, ale na zdraví včelstev se negativně může projevit výskyt tzv. cementového medu druhotně. Jde o med, který vzniká poté, co včely donesou do úlu medovici (ze sladkých výkalů mšic z lesních stromů, zejména modřínu). Kvůli vysokému obsahu rychle krystalizujícího trisacharidu melecitózy vzniká tzv. cementový med. Ten se za prvé téměř nedá vytočit a za druhé jej včely nemohou dost dobře v zimním období použít jako potravu. Špatně jej totiž rozpouštějí a špatně i tento složitý cukr tráví. A v důsledku toho slábnou a mohou posléze i trpět průjmy a je otevřena možnost propuknutí nosemózy, nepříjemného parazitárního onemocnění. Kvůli letošnímu víceméně chladnému počasí je možný výskyt melecitózního medu častější a proto je pro příští rok obava z vyššího výskytu onemocnění nosemózou. Jaké tedy lze doporučit kroky? Sledovat snůšku a při podezření na rychle krystalizující med jej okamžitě vytáčet, plné plásty odstranit a dát prázdné souše a krmit cukrovým roztokem, aby včely zimu dobře přečkaly. Na včelstvo včelaři doporučují tak 10 – 15 kg cukru. Melecitózní med lze využít například pro výrobu medoviny nebo pro pekařské účely. Oslabeným včelstvům, které by byly odkázány v zimě jen na „cementový“ med, hrozí kromě nosemózy i jiná onemocnění, proto je v tomto období na místě sledovat třískou či slámkou, zda med rychle nekrystalizuje a podniknout doporučená opatření. Josef Duben, tisk. mluvčí SVS ČR www.svscr.cz
Kategorie: 
31.08.2011 | 11:09

Na léčení hospodářských zvířat homeopatiky chtějí poslanci EU věnovat dva miliony eur

Europoslanci chtějí věnovat dva miliony eur (48 milionů korun) z unijního rozpočtu, tj. z peněz daňových poplatníků, na výzkum využití homeopatik pro hospodářská zvířata. Někteří zákonodárci to však považují za neekonomické. Návrh na poskytnutí dvou milionů eur byl schválen před několika dny v zemědělském výboru Evropského parlamentu jako dodatek k návrhu unijního rozpočtu. Upozornili na to britští europoslanci z Evropské konzervativní a reformní skupiny (ECR), do níž patří i ODS. Podle nich je vynaložení milionů na vysoce diskutabilní léčbu pro krávy a ovce v době ekonomické krize, kdy vlády po celé Evropě přistupují k tvrdým úsporným opatřením, naprostým šílenstvím. Europoslanec ODS Hynek Fajmon prohlásil, že je to jen jeden z mnoha příkladů zbytečného utrácení peněz v době, kdy naopak by evropská administrativa měla šetřit. V oblasti zemědělství máme navíc před sebou pro české zemědělce mnohem důležitější témata, jako rovné podmínky pro nové členské státy nebo zastropování plateb. Většina veterinárních lékařů je velmi skeptická ohledně účinnosti homeopatické léčby pro hospodářská zvířata. Britská asociace veterinářů BVA již před časem varovala - nemůže souhlasit s používáním homeopatických léků u nichž není prokázána bezpečná účinnost.
Kategorie: 
12.08.2011 | 11:19

Porovnání zdraví zvířat v ČR a ostatních zemí EU

Podíváme-li se na statistky ADNS, systému, do kterého hlásí jednotlivé členské země EU, jaká je na jejich území nákazová situace, zjistíme, že se v ČR nepotýkáme ani s klasickým morem prasat, se slintavkou a kulhavkou, infekční anémií koní, ani s nízce patogenní aviární influenzou, s BSE, Aujeszkyho chorobou prasat, brucelózou, leukózou či tuberkulózou skotu, ani s jinými nákazami, se kterými mají problémy v řadě zemí EU. Nepotýkáme se ani s takovými problémy, jako je skutečné či potenciální riziko kontaminace potravin nepovolenými polutanty, jako je nadlimitní výskyt reziduí veterinárních léčiv apod. Pokud je takovéto riziko reálné, jsme s to okamžitě přijmout taková opatření, aby nebyly takovéto potraviny či suroviny propuštěny do tržní sítě, popřípadě, aby byly rychle staženy. Jak je to možné? Jednoduchá odpověď: díky důslednému a účinnému státnímu veterinárnímu dozoru (a samozřejmě i díky zodpovědným zemědělcům a zpracovatelům). Ano, něco to stojí. Ovšem prostředky vynaložené na prevenci, sledování, popřípadě dosledování jsou vždy mnohem nižší než hašení „vzniklého požáru“. Proto Státní veterinární správa ČR podle Milana Maleny, jejího ústředního ředitele, zastává názor, že snaha o úspory by mohla ve svém důsledku vést k tomu, že by se při vzniku problémů utratilo mnohem více. Ostatně naši velmi dobrou nákazovou situaci a tím i účinnost státního veterinárního dozoru oceňují nejen kontrolní mise z Bruselu, ale i naši výrobci, obchodníci a zpracovatelé a jejich reprezentanti, jako například Agrární komora, Potravinářská komora a jistě i zákazníci řeznictví či obchodů s mléčnými výrobky. Na evropské úrovni se hovoří o možných úsporách na státní veterinární dozor na jatkách či v chovech hospodářských zvířat nebo ve zpracovatelských závodech, avšak pokud úspory, tak nikoli na úkor úrovně veterinárního dozoru. Ta musí být zachována, aby dosažená výborná nákazová situace a úroveň zdravotně nezávadné produkce potravin nebyla ohrožena. A to se týká i veterinárních kontrol komodit obchodovaných v rámci intrakomunitárního trhu. Josef Duben, tisk. mluvčí SVS ČR Další informace z oblasti Státní veterinární správy lze získat na internetových stránkách SVS ČR: www.svscr.cz.
Kategorie: 
11.08.2011 | 12:30

Potravinářské předpisy EU-červenec 2011

1. HYGIENA, BEZPEČNOST Nařízení 749/2011/EU, kterým se mění nařízení 142/2011/EU, kterým se provádí nařízení 1069/2009/ES o hygienických pravidlech pro vedlejší produkty živočišného původu a získané produkty, které nejsou určeny k lidské spotřebě, a provádí směrnice 97/78/ES, pokud jde o určité vzorky a předměty osvobozené od veterinárních kontrol na hranici podle uvedené směrnice OJ L 198, 30.07.2011, s.3 2. VETERINÁRNÍ OPATŘENÍ, OBECNÁ PRAVIDLA PRO OBCHODOVÁNÍ S PRODUKTY ŽIVOČIŠNÉHO PŮVODU Prováděcí nařízení 648/2011/EU, kterým se mění nařízení 1266/2007/ES, pokud jde o dobu použitelnosti přechodných opatření týkajících se podmínek pro výjimky ze zákazu přesunů stanoveného směrnicí 2000/75/ES, které se vztahují na některá zvířata OJ L 176, 05.07.2011, s.18 Prováděcí rozhodnutí 2011/394/EU, kterým se mění rozhodnutí 2009/821/ES, pokud jde o seznam stanovišť hraniční kontroly a veterinárních jednotek v TRACES (oznámeno pod číslem K(2011) 4594) OJ L 176, 05.07.2011, s.45 Prováděcí rozhodnutí 2011/395/EU, kterým se zrušuje rozhodnutí 2006/241/ES o některých ochranných opatřeních týkajících se některých produktů živočišného původu z Madagaskaru s výjimkou produktů rybolovu (oznámeno pod číslem K(2011) 4642) OJ L 176, 05.07.2011, s.50 Prováděcí rozhodnutí 2011/416/EU, kterým se schvalují některé pozměněné programy eradikace a sledování nákaz zvířat a zoonóz na rok 2011, a kterým se mění rozhodnutí 2010/712/EU, pokud jde o finanční příspěvek Unie na určité programy schválené uvedeným rozhodnutím (oznámeno pod číslem K(2011) 4993) OJ L 185, 15.07.2011, s.77 Prováděcí rozhodnutí 2011/454/EU o některých ochranných opatřeních souvisejících s klasickým morem prasat v Litvě (oznámeno pod číslem K(2011) 5137) OJ L 193, 23.07.2011, s.50 3. OPATŘENÍ U POTRAVIN ROSTLINNÉHO PŮVODU Prováděcí směrnice 2011/68/EU, kterou se mění směrnice 2003/90/ES a 2003/91/ES, kterými se stanoví prováděcí opatření k článku 7 směrnic 2002/53/ES a 2002/55/ES, pokud jde o minimum znaků, na které se zkoušky vztahují, a minimální podmínky pro zkoušení určitých odrůd druhů zemědělských rostlin a druhů zeleniny OJ L 175, 02.07.2011, s.17 Prováděcí nařízení 702/2011/EU, kterým se v souladu s nařízením 1107/2009/ES o uvádění přípravků na ochranu rostlin na trh schvaluje účinná látka prohexadion a mění příloha prováděcího nařízení 540/2011/EU OJ L 190, 21.07.2011, s.28 Prováděcí nařízení 703/2011/EU, kterým se v souladu s nařízením 1107/2009/ES o uvádění přípravků na ochranu rostlin na trh schvaluje účinná látka azoxystrobin a mění příloha prováděcího nařízení 540/2011/EU OJ L 190, 21.07.2011, s.33 Prováděcí nařízení 704/2011/EU, kterým se v souladu s nařízením 1107/2009/ES o uvádění přípravků na ochranu rostlin na trh schvaluje účinná látka azimsulfuron a mění příloha prováděcího nařízení 540/2011/EU OJ L 190, 21.07.2011, s.38 Prováděcí nařízení 705/2011/EU, kterým se v souladu s nařízením 1107/2009/ES o uvádění přípravků na ochranu rostlin na trh schvaluje účinná látka imazalil a mění příloha prováděcího nařízení 540/2011/EU OJ L 190, 21.07.2011, s.43 Prováděcí nařízení 706/2011/EU, kterým se v souladu s nařízením 1107/2009/ES o uvádění přípravků na ochranu rostlin na trh schvaluje účinná látka profoxydim a mění příloha prováděcího nařízení 540/2011/EU OJ L 190, 21.07.2011, s.50 Rozhodnutí 2011/449/EU ze dne 28. června 2011 o postoji, který má Evropská unie zaujmout ve Smíšeném řídícím výboru pro hygienické a rostlinolékařské záležitosti zřízeném Dohodou, kterou se zakládá přidružení mezi Evropským společenstvím a jeho členskými státy na jedné straně a Chilskou republikou na straně druhé, ke změně dodatku V.A přílohy IV uvedené dohody OJ L 193, 23.07.2011, s.5 Prováděcí nařízení 736/2011/EU, kterým se v souladu s nařízením 1107/2009/ES o uvádění přípravků na ochranu rostlin na trh schvaluje účinná látka fluroxypyr a mění příloha prováděcího nařízení 540/2011/EU OJ L 195, 27.07.2011, s.37 4. DOZOR NAD POTRAVINAMI, MONITORING Prováděcí nařízení 739/2011/EU, kterým se mění příloha I nařízení 854/2004/ES, kterým se stanoví zvláštní pravidla pro organizaci úředních kontrol produktů živočišného původu určených k lidské spotřebě OJ L 196, 28.07.2011, s.3 5. PŘÍDATNÉ A POMOCNÉ LÁTKY A AROMATA DO POTRAVIN 6. KRMIVA Prováděcí nařízení 707/2011/EU, kterým se stanoví konečná výše podpory na sušená krmiva pro hospodářský rok 2010/11 OJ L 190, 21.07.2011, s.54 Prováděcí nařízení 740/2011/EU, kterým se v souladu s nařízením 1107/2009/ES o uvádění přípravků na ochranu rostlin na trh schvaluje účinná látka bispyribak a mění příloha prováděcího nařízení 540/2011/EU OJ L 196, 28.07.2011, s.6 7. KONTAMINANTY (kromě reziduí veterinárních prostředků a pesticidů) 8. OZAŘOVÁNÍ POTRAVIN, NUKLEÁRNÍ NEHODY Prováděcí nařízení 657/2011/EU, kterým se mění nařízení 297/2011/EU, kterým se stanoví zvláštní podmínky pro dovoz krmiv a potravin pocházejících nebo odesílaných z Japonska po havárii v jaderné elektrárně Fukušima OJ L 180, 08.07.2011, s.39 9. MATERIÁLY A PŘEDMĚTY VE STYKU S POTRAVINAMI 10. OZNAČOVÁNÍ Nařízení 665/2011/EU o schválení a neschválení určitých zdravotních tvrzení při označování potravin týkajících se snížení rizika onemocnění OJ L 182, 12.07.2011, s.5 Nařízení 666/2011/EU o neschválení určitých zdravotních tvrzení při označování potravin, jež se netýkají snížení rizika onemocnění ani vývoje a zdraví dětí OJ L 182, 12.07.2011, s.8 Prováděcí nařízení 744/2011/EU o zapsání názvu do rejstříku chráněných označení původu a chráněných zeměpisných označení (Karlovarské oplatky (CHZO)) OJ L 197, 29.07.2011, s.3 Prováděcí nařízení 745/2011/EU o zapsání názvu do rejstříku chráněných označení původu a chráněných zeměpisných označení (Karlovarské trojhránky (CHZO)) OJ L 197, 29.07.2011, s.5 11. HMOTNOSTI A OBJEMY 12. ZVLÁŠTNÍ VÝŽIVA A DOPLŇKY STRAVY 13. ZMRAZENÉ POTRAVINY 14. PRODUKTY EKOLOGICKÉHO ZEMĚDĚLSTVÍ 15. GMO A „NOVEL FOODS“ 16. OBECNÉ PŘEDPISY S VÝZNAMEM PRO POTRAVINY Rozhodnutí 2011/409/EU o postoji Evropské unie v rámci Smíšeného výboru EU-Švýcarsko v souvislosti s jednacím řádem, který je třeba přijmout podle čl. 19 odst. 4 Dohody mezi Evropským společenstvím a Švýcarskou konfederací o zjednodušení kontrol a formalit při přepravě zboží a o celně bezpečnostních opatřeních OJ L 182, 12.07.2011, s.28 Prováděcí nařízení 669/2011/EU, kterým se mění nařízení 376/2008/ES, kterým se stanoví společná prováděcí pravidla k režimu dovozních a vývozních licencí a osvědčení o stanovení náhrady předem pro zemědělské produkty OJ L 183, 13.07.2011, s.4 17. MASO A MASNÉ VÝROBKY Prováděcí nařízení 653/2011/EU, kterým se mění příloha I nařízení 1439/95/ES, příloha III nařízení 748/2008/ES a příloha II nařízení 810/2008/ES, pokud jde o subjekt oprávněný vydávat doklady a osvědčení v Argentině OJ L 179, 07.07.2011, s.1 18. DRŮBEŽÍ MASO A VEJCE 19. RYBY A VODNÍ ŽIVOČICHOVÉ Rozhodnutí 2011/405/EU ze dne 9. června 2011 o podpisu a prozatímním provádění Protokolu schváleného Evropskou unií a Kapverdskou republikou, kterým se stanoví rybolovná práva a finanční příspěvek podle platné dohody o partnerství v odvětví rybolovu mezi oběma stranami, jménem Evropské unie OJ L 181, 09.07.2011, s.1 Nařízení 660/2011/EU ze dne 9. června 2011 o přidělení rybolovných práv v rámci Protokolu schváleného Evropskou unií a Kapverdskou republikou, kterým se stanoví rybolovná práva a finanční příspěvek podle platné dohody o partnerství v odvětví rybolovu mezi oběma stranami OJ L 181, 09.07.2011, s.20 Rozhodnutí 2011/408/EU, kterým se stanoví zjednodušená pravidla a postupy pro hygienické kontroly produktů rybolovu, živých mlžů, ostnokožců, pláštěnců, mořských plžů, vedlejších produktů z nich a produktů získaných z těchto vedlejších produktů pocházejících z Grónska OJ L 182, 12.07.2011, s.24 Nařízení 683/2011/EU ze dne 17. června 2011, kterým se mění nařízení 57/2011/EU, pokud jde o rybolovná práva pro některé populace ryb OJ L 187, 16.07.2011, s.1 Rozhodnutí 2011/420/EU o uzavření Protokolu, kterým se stanoví rybolovná práva a finanční příspěvek podle Dohody o partnerství v odvětví rybolovu mezi Evropskou unií a Demokratickou republikou Svatý Tomáš a Princův ostrov OJ L 188, 19.07.2011, s.1 Prováděcí rozhodnutí 2011/431/EU o finančním příspěvku Unie na programy kontroly a sledování rybolovu členských států a dohledu nad ním na rok 2011 (oznámeno pod číslem K(2011) 4852) OJ L 188, 19.07.2011, s.50 Prováděcí nařízení 700/2011/EU, kterým se podle čl. 4 odst. 2 nařízení 847/96/ES k rybolovným kvótám na rok 2011 přičítá určité množství převedené v roce 2010 OJ L 190, 21.07.2011, s.2 Prováděcí nařízení 701/2011/EU o opravě nařízení 1004/2010/EU o provedení odpočtů od některých rybolovných kvót na rok 2010 z důvodu nadměrného rybolovu v předchozím roce OJ L 190, 21.07.2011, s.26 Rozhodnutí 2011/443/EU o schválení dohody o opatřeních přístavních států k předcházení, potírání a odstranění nezákonného, nehlášeného a neregulovaného rybolovu jménem Evropské unie OJ L 191, 22.07.2011, s.1 Nařízení 693/2011/EU ze dne 6. července 2011, kterým se mění nařízení 861/2006/ES, kterým se stanoví finanční opatření Společenství pro provádění společné rybářské politiky a pro oblast mořského práva OJ L 192, 22.07.2011, s.33 Rozhodnutí 2011/474/EU o uzavření Protokolu, kterým se stanoví rybolovná práva a finanční příspěvek podle Dohody o partnerství mezi Evropským společenstvím a Seychelskou republikou v odvětví rybolovu OJ L 196, 28.07.2011, s.1 20. MLÉKO A MLÉČNÉ VÝROBKY 21. JEDLÉ OLEJE 22. OVOCE, ZELENINA, SUCHÉ PLODY A VÝROBKY Z NICH Prováděcí nařízení 688/2011/EU, kterým se na rok 2011 odchylně od nařízení 501/2008/ES stanoví dodatečný harmonogram předkládání a výběru informačních a propagačních programů pro čerstvé ovoce a zeleninu na vnitřním trhu a ve třetích zemích OJ L 188, 19.07.2011, s.6 Prováděcí nařízení 726/2011/EU, kterým se mění nařízení 543/2011/EU, pokud jde o spouštěcí objemy pro dodatečná cla na jablka OJ L 194, 26.07.2011, s.25 23. OBILOVINY, LUŠTĚNINY A VÝROBKY Z NICH Prováděcí nařízení 643/2011/EU, kterým se mění nařízení 642/2010/EU, pokud jde o dovozní cla na čirok a žito OJ L 175, 02.07.2011, s.1 Nařízení 647/2011/EU opravující slovinské znění nařízení 258/2010/EU, kterým se ukládají zvláštní podmínky pro dovoz guarové gumy pocházející nebo zasílané z Indie vzhledem k rizikům kontaminace pentachlorfenolem a dioxiny a zrušuje rozhodnutí 2008/352/ES OJ L 176, 05.07.2011, s.17 Prováděcí rozhodnutí 2011/402/EU o mimořádných opatřeních vztahujících se na semena pískavice a na určitá semena a zrna dovezená z Egypta (oznámeno pod číslem K(2011) 5000) OJ L 179, 07.07.2011, s.10 24. CUKR, MED, KAKAO, ČOKOLÁDOVÉ VÝROBKY Prováděcí nařízení 672/2011/EU, kterým se mění nařízení 968/2006/ES, kterým se stanoví prováděcí pravidla k nařízení 320/2006/ES, kterým se zavádí dočasný režim restrukturalizace cukrovarnického průmyslu ve Společenství OJ L 184, 14.07.2011, s.1 25. KÁVOVÉ A KÁVOVINOVÉ EXTRAKTY 26. PITNÁ VODA, MINERÁLNÍ VODA 27. LIHOVINY Prováděcí nařízení 644/2011/EU, kterým se zahajuje nabídkové řízení na alkohol vinného původu č. 1/2011 EU za účelem nového průmyslového užití OJ L 175, 02.07.2011, s.3 28. VÍNO A NÁPOJE NA BÁZI VÍNA Prováděcí nařízení 670/2011/EU o změně nařízení 607/2009/ES, kterým se stanoví některá prováděcí pravidla k nařízení 479/2008/ES, pokud jde o chráněná označení původu a zeměpisná označení, tradiční výrazy, označování a obchodní úpravu některých vinařských produktů OJ L 183, 13.07.2011, s.6 29. KOSMETIKA 30. TABÁKOVÉ VÝROBKY Směrnice 2011/64/EU ze dne 21. června 2011 o struktuře a sazbách spotřební daně z tabákových výrobků OJ L 176, 05.07.2011, s.24 Prováděcí rozhodnutí 2011/480/EU o seznamu statistických údajů týkajících se struktury a sazeb spotřební daně na tabákové výrobky, které předkládají členské státy v souladu se směrnicemi 92/79/EHS a 92/80/EHS (oznámeno pod číslem K(2011) 5291) OJ L 197, 29.07.2011, s.17 Úřední věstník ES, 1. - 31. 7. 2011 Plné texty uvedených předpisů najdete na stránkách Úředního věstníku ES: http://eur-lex.europa.eu/JOMonth.do?year=2011&month=7
Kategorie: 

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down