07.09.2017 | 08:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Export obilí z ČR

Jeden z největších problémů českého zemědělství je, že Česká republika ročně vyváží tři miliony tun obilí. Zemědělci jej nestačí zkrmit.

Vyvážíme fosfor, který odebere rostlina a potom chybí v půdě. Chybějící prvek nakupujeme v Argentině a na východě Ruska. KDU-ČSL navrhuje zvýšení podpory citlivých komodit živočišné a rostlinné výroby z nynějších 15 na 30 procent (krávy, mléko, prasata, ovoce a zelenina).

Česká republika zaostává v zemědělské výrobě za konkurencí. V tuzemsku se vyrobí, v porovnání s Německem, pětkrát méně vepřového masa. Němci vyprodukují 326 kilogramů tohoto masa na 100 hektarů. Přitom v roce 1989 měly obě země zhruba stejnou výrobu na 100 hektarů. Ve srovnání s Nizozemskem, kde vyrobí na sto hektarů 680 litrů mléka, vyrobíme u nás devětkrát méně. Při přímém porovnání farem živočišné produkce jsme lepší. V České republice se na téměř 90 procentech produkce podílí zhruba deset procent zemědělských subjektů. Více než čtvrtina, asi 7000 žadatelů o dotace má méně než tři hektary.

Prezident Agrární komory navrhuje odmítnout zastropování, tedy omezení dotací pro velké podniky, které zůstává na dobrovolné bázi členských zemí EU. Zastropování by znamenalo další propad produkce, zasáhlo by podniky podílející se na 70 procentech současné živočišné výroby. Dále žádá, aby se v dalším rozpočtovém období EU prosadily rovné podmínky v národních a regionálních podporách a aby se nastavila společná pravidla pro obchodní řetězce.*

Zdroj: www.ctk.cz

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.