Téměř 1000 českých potravin může být označeno logem s českou vlajkou a nápisem "Český výrobek - garantováno Potravinářskou komorou". Od začátku prosince může tento certifikát užívat 62 výrobků od osmi potravinářských společností.
O logo mají velký zájem i další společnosti, jak členové, tak nečlenové Potravinářské komory ČR, a to velké podniky i malé rodinné firmy.
Základní podmínkou pro udělení práva používat logo s vlajkou je zpracování produktu na území České republiky a dodržení stanoveného podílu hlavní suroviny z tuzemských zdrojů, který se u jednotlivých kategorií liší.
Tuzemští zemědělci a potravináři se v poslední době rozhodli začít více bojovat proti rostoucím dovozům potravin. Zesílili proto aktivity, jejichž pomocí chtějí tento stav zvrátit. Také čeští zákazníci se v poslední době začali více zajímat o kvalitu a původ toho, co jedí. Češi nejsou takovými potravinovými vlastenci jako Francouzi či Rakušané, kteří jednoznačně preferují národní výrobky.
Nový marketingový nástroj potravinářů se státní vlajkou letos přibyl k již osm let fungující značce kvalitních potravin Klasa nebo označení Regionální potravina.