MZe připravuje kampaň na zvýšení spotřeby ryb tuzemské produkce
Čtyřletou komunikační kampaň na podporu spotřeby sladkovodních ryb domácí produkce a výrobků z nich zahájí MZe od září. Projekt se zaměří na tři dominantní druhy ryb: kapra, amura a tolstolobika. Smyslem kampaně je podpořit zájem českých spotřebitelů o produkty domácích chovatelů a zpracovatelů ryb, kteří se zatím zaměřují více na zahraniční trhy. Přestože Česká republika patří k předním producentům sladkovodních ryb v rámci EU, spotřeba těchto ryb na českém trhu zaostává za evropským průměrem.
Kampaň bude oficielně zahájena 1. září a následující čtyři roky budou české sladkovodní ryby a rybí výrobky prezentovány veřejnosti formou TV spotů, inzerce v magazínech, odborném tisku, na internetu, veletrzích a výstavách, formou kuchařské show a dalších akcí. Rok 2008 má odstartovat informační kampaň o nízké spotřebě ryb. Následující období pak až do roku 2011 bude prezentovat prospěšnost konzumace rybího masa pro zdraví.
Náklady na kampaň ve výši přibližně 150 mil. Kč budou hrazeny z fondů EU. V letech 2007 až 2013 je na Operační program - Rybářství určena přibližně miliarda korun.