Přirážky se pohybují zhruba od 20 procent výsekového masa až po více než 100 procent u mléčných výrobků.
Podle představitelů Potravinářské komory ČR by snížení marží pomohlo zvýšení kvality potravin. Marže jsou u nás vyšší než v západní Evropě. Obchodní přirážky řetězců trvale rostou. Od loňského roku se u většiny výrobků zvýšily nejméně o deset procent. Rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou zboží je větší u výrobků s vyšší přidanou hodnotou než u komodit, ke kterým patří mléko či výsekové maso. Podle Potravinářské komory byl největší rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou u ochucených sýrů a měkkého tvarohu. U některých specialit je konečná cena v obchodě oproti nákupní ceně až trojnásobná.
Pro řešení dlouhodobých sporů mezi jednotlivými subjekty bude vytvořena asociace, v níž se budou pravidelně scházet zástupci zemědělců, obchodníků i výrobců spolu s představiteli ministerstva.*