Nový systém identifikace hovězího masa, který od 1. dubna uplatňuje společnost Maso Planá, představuje podle jejího výkonného ředitele Emila Kaspera systém vyšší standard než v Evropské unii. Každý spotřebitel si podle čárového kódu z etikety nebo registračního čísla produktu může najít na webových stránkách firmy detaily o původu zvířete a jeho zpracování, včetně barevné fotografie plemene.
Identifikační systém je součástí kompletní rekonstrukce výroby, do níž firma v uplynulých třech letech vložila zhruba 300 milionů korun. Etikety na výrobcích poskytují základní údaje k identifikaci zvířete, z něhož maso pochází, včetně jeho vyšetření na BSE. Zadání tohoto čárového kódu na webu www.masoplana.cz pak umožní získat další podrobnosti o zvířeti, jeho plemeni a chovateli, včetně časových údajů o jeho porážce a bourání.
Takto propracovaný systém identifikace není dosud uplatňován ani v Česku, ani v zemích EU. Bezpečný způsob prodeje potravin by měl spotřebitele vést k tomu, aby se řídil nikoli cenou, ale zaručenou kvalitou.
Firma podle něj bude systém identifikace surovin dále rozšiřovat a zhruba do roka ho zavede i u jednotlivých výrobků.