Z výzkumů agentury Median vyplynulo, že domácí zvíře vlastní v ČR více než třetina populace - konkrétně 36,5 procenta. Z toho 81 procent připadá na psy. Proti roku 1989 se jejich počet u nás ztrojnásobil. Takové množství psů vyvolává ovšem i potřebu nových služeb. Vedle rozšířené veterinární péče se objevily nové profese psích kadeřníků nebo krejčích. Vznikl ale také nový trh průmyslových krmiv.
Zatímco v západní Evropě tvoří tzv. calorie coverage, tj. podíl průmyslově vyráběné stravy v rámci celkové potravy podávané zvířatům, 45 procent, na českém trhu je to jen 14 procent. U nás převládá kombinace průmyslových krmiv a tradičního jídla, přičemž ta druhá má stále větší váhu. Výsledky průzkumů provedených Světovou veterinární asociací se zaměřením na Evropu přitom ukázaly, že se po zavedení průmyslově vyráběného krmiva pro psy prodloužila délka jejich života o dva roky.
Suchému krmivu dává přednost 45 procent zákazníků. Na otázku, čím krmíte svého psa, zní často odpověď - nějakými granulemi bez uvedení značky. Přesto jich dokázali účastníci průzkumu agentury Median z roku 1999 na dotaz, která krmiva kupují nejčastěji a která občas, vyjmenovat přes deset. Nejvíc hlasů dostaly značky Chappi a Pedigree (45, 43 % - součet obou odpovědí). Na třetím místě byla značka Darling s 26 %, Astor, Bono a Friskies získaly 13 až 15 procent kladných odpovědí, pod deseti skončily Anka, Dog, Cesar.
Zdroj: Právo