28.11.2018 | 12:11

Autochtonní babezióza u psa, popis klinického případu

Křivánková J., Lásková K., Sitařová B., Hrazdilová K., Modrý D., Hanzlíček D. Autochtonní babezióza u psa, popis klinického případu. Autochthonous babesiosis in a dog – a description of clinical case. Veterinářství 2018;68(11):763-766.

Článek popisuje případ psí babeziózy způsobené Babesia canis s klinickou manifestací. Jedná se o první popsanou autochtonní infekci v České republice. Majitel se pohyboval se psem na Židlochovicku a na Břeclavsku (Jihomoravský kraj). Klinický obraz byl typický; s apatií, nechutenstvím, horečkou a tmavou močí. Diagnóza byla založena na nálezu parazita na krevním nátěru a posléze potvrzena pomocí PCR a sekvenace DNA původce z periferní krve. Terapie byla úspěšná a pacient nejevil po dvou dávkách imidocarbu (Imizol®) žádné klinické ani laboratorní abnormality.

This presentation describes the case report of canine babesiosis caused by Babesia canis with clinical manifestation. This is the first described autochtonous infection in the Czech Republic. The owner moved with his dog in two districts, Židlochovice and Břeclav (South-Moravian region). The clinical picture was typical; with apathy, anorexia, fewer, and dark urine. The diagnosis was based on the finding of a parasite on the blood smear and subsequently confirmed by PCR and DNA sequencing of causal agent from peripheral blood. The therapy was successful and patient had neither clinical nor laboratory abnormalities after two dosage of imidocarb (Imizol®).*