25.06.2008 | 10:06

Bezplatná preventivní veterinární prohlídka

Preventivní akce "Čas správné péče"

Obezita, stres a nuda trápí i domácí mazlíčky. Jejich majitelé mohou využít bezplatnou preventivní prohlídku, která je součástí každé vakcinace a nabízí ji řada veterinárních lékařů. Odborník dokáže rozpoznat i nevýrazné příznaky onemocnění a majiteli poradit jak o své zvíře pravidelně pečovat. Rovněž společnosti prodávající krmiva pro domácí zvířata jako např. Hill's od 1. července 2008 spouští program prevence s názvem „Čas správné péče“. Součástí akce jsou preventivní veterinární prohlídky zdarma, které se uskuteční u vybraných veterinárních lékařů po dobu letních prázdnin. Jejich seznam je k dispozici na www.spravnapece.cz.
Pokud se zvíře prohlédne jen jednou za rok při očkování, tak je to standardní postup. Kromě pravidelných prohlídek je součástí správné preventivní péče také vyvážená strava, pohyb a vnitřní rovnováha. Majitelé by měli dbát na kvalitu krmiva pro svá zvířata a být opatrní při výběru jen podle pěkného obalu nebo reklamy. Ke zdraví domácích mazlíčků přispívá také fyzická kondice, která ovlivňuje i psychiku zvířete. Nedostatek pohybu může negativně ovlivňovat vývoj svalstva, které je pak slabou oporou kostry a kloubů. Překrmování vede k obezitě, která může život zvířete zkrátit až o dva roky. Faktorem pro který se zvířata necítí dobře, je i stres. Přílišná společnost může být pro kočku nebo psa nezvyklá role způsobující psychickou nerovnováhu. Kočka je samotář. Pes naopak potřebuje kontakt s ostatními psy, proto by je měli majitelé nechat se navzájem očichat. Pes potřebuje zaměstnat, aby byl plnohodnotnou součástí smečky. I kočka se musí nějak zaměstnat. Když je sama v bytě, čekání si nevyplňuje hrou, ale spaním.