18.05.2007 | 08:05

Lymfom u koně – popis dvou klinických případů

B. BEZDĚKOVÁ,1 P. JAHN,1 P. KOHOUT2
1Klinika chorob koní Fakulty veterinárního lékařství Veterinární a farmaceutické univerzity Brno
2Klinika chorob psů a koček Fakulty veterinárního lékařství Veterinární a farmaceutické univerzity Brno
Veterinářství 2006;56:686-691

Bezděková B., Jahn P., Kohout P. Lymfom u koně – popis dvou klinických případů. Veterinářství 2006;56:686-691.
Lymfom je nejčastější maligní onemocnění u koní. Klinický projev může být variabilní a neoplazie nemá věkové a jiné predispozice. Diferenciálně diagnosticky je vhodné zvažovat lymfom u febrilií, progresivní ztrátě kondice, pleurálních, případně abdominálních efuzí a lymfadenopatií. V článku je popsána anamnéza, klinický průběh a diagnostika dvou případů equinního lymfomu.

Bezděková B., Jahn P., Kohout P. Lymphoma in a horse – two clinical cases. Veterinářství 2006;56:686-691.
Lymphoma is the most frequent malignant disease in horses. Clinical signs are variable. The disease has no age or other predispositions. Equine lymphoma should be considered in horses with fever, weight loss, presence of pleural or o other fluids and lymphadenopathy. History, clinical signs and diagnostics are described in two cases of equine lymphoma.