21.01.2008 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

O Českou biopotravinu roku se uchází rekordní počet výrobků

S rostoucím počtem produktů se rozšiřuje i spektrum zúčastněných biopotravin.

Rostoucí poptávka českých konzumentů po biopotravinách motivuje domácí podniky k rozšiřování nabídky. Zatímco v předchozích letech se soutěže Česká biopotravina roku účastnilo obvykle méně než 20 produktů, do letošního šestého ročníku jich výrobci přihlásili celkem 74.

Pořadatelé soutěže, Svaz ekologických zemědělců PRO-BIO a Potravinářská komora ČR, vyhlásí vítěze 4. března na potravinářském veletrhu Salima 2008. Výherce získá 20.000 Kč a právo používat titul Česká biopotravina roku 2007 při propagaci výrobku. Porota vybere vítěze podle více kritérií, kterými jsou kvalita, chuť, atraktivita pro spotřebitele, marketingový koncept nebo obal výrobku.
Do soutěže přihlásilo 32 výrobců celkem 74 výrobků. Mezi nimi jsou mléčné výrobky, jogurty, tvarohy i sýry; pečivo, bio med či hovězí z ekologických chovů. Sortiment přihlášených bio nápojů sahá od sirupů přes mošty až po ovocnou biopálenku.
Na konci října 2007 evidovalo ministerstvo zemědělství 223 výrobců biopotravin, což bylo o polovinu více než ke stejnému datu loni. Noví výrobci se zaměřili na zpracování masa a masných výrobků, produkci biovajec, biovína, nebo výrobu biopečiva. Objevují ale také producenti specialit, například knedlíků, baget, müsli tyčinek nebo sladu pro produkci biopiva.
Rostoucí poptávka přispívá k rozvoji tuzemských ekofarem, ke konci loňského října vzrostl jejich počet na 1249, což je zhruba o třetinu více ve srovnání se stejným obdobím roku 2006, kdy jich bylo 912. Rozloha půdy obhospodařované ekologickými zemědělci loni přesáhla sedmiprocentní podíl z celkové výměry zemědělské půdy v ČR, což je v rámci EU nadprůměrný výsledek
Podle odborníků má trh s biopotravinami velký potenciál. V roce 2006 Češi za biopotraviny utratili podle provedených šetření zhruba 760 milionů korun, což byl meziroční vzestup o 49 procent. V roce 2011 domácí trh biopotravin podle odhadů stoupne na hodnotu až 3,2 miliardy korun.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down