26.10.2018 | 12:10

Urologie psa a kočky – co nového?

Dne 20. října 2018 byl hotel Avanti v Brně místem, kde proběhl odborný seminář zaměřený na problematiku urologie psa a kočky – co nového.

Seminář pořádal MVDr. Hošek a přizvanými lektory byla MVDr. Simona Kovaříková, Ph.D., MVDr. Pavel Kohout, Ph.D., a MVDr. Zuzana Svobodová, Ph.D. První přednáška byla věnována základním diferenciálním diagnózám v urologii. Druhá přednáška Dr. Simony Kovaříkové se zabývala laboratorními nálezy v nefrologii a urologii.

Po těchto úvodních přednáškách vystoupila Dr. Zuzana Svobodová s příspěvkem zabývajícím se významem SDMA v diagnostice chronického onemocnění ledvin (CKD). Druhý příspěvek Dr. Zuzany Svobodové se týkal diagnostiky a laboratorních nálezů u vybraných infekčních onemocnění, která mohou vést k akutnímu nebo chronickému postižení ledvin. Konkrétně se jednalo o leptospirózu, boreliózu, anaplazmózu, FIV, FeLV a leishmaniózu. Po přestávce následovala přednáška Dr. Pavla Kohouta zaměřená na sonografické nálezy při chronickém onemocnění ledvin. Na závěr se rozproudila diskuse, nejčastější otázky se týkaly provádění cystocentézy. Ukázalo se, že v praxi není tento způsob odběru moči a kontroly úspěšnosti terapie běžný a účastníci jevili o tuto problematiku zvýšený zájem.*

Podrobnější informace najdete v listopadovém čísle časopisu Veterinářství.