27.11.2023 | 06:11

Vybraná onemocnění pohybového aparátu u skotu

Česká buiatrická společnost a Fakulta veterinárního lékařství VETUNI připravily 13. podzimní konferenci na téma Vybraná onemocnění pohybového aparátu u skotu. Hlavním přednášejícím konference byl odborný veterinární lékař pro skot, MVDr. Dr. Marián Kusenda, absolvent Univerzity veterinárního lékařství v Košicích.

Konference se konala dne 25. listopadu pod záštitou děkana Fakulty veterinárního lékařství doc. MVDr. Michala Crhy, Ph.D. v pavilonu prof. Klobouka. Odborným garantem konference byl MVDr. Jan Šterc, Ph.D. (viceprezident České buiatrické společnosti, ČBS). Prezident ČBS a přednosta ústavu Klinické laboratoře pro velká zvířata, doc. MVDr. Josef Illek,  DrSc.,  odborný program zahájil a moderoval. Doc. MVDr. Petr Chloupek, Ph.D., připomněl 125. výročí založení Vysoké školy veterinární.

Dr. M. Kusenda pracoval na Klinice pro nemoci skotu na Vysoké škole veterinární v Hannoveru. Nejdříve jako hospitant v rámci ocenění „Gustav Rosenberger Memorial Award“, později jako asistent. Na Vysoké škole veterinární v Hannoveru vypracoval a obhájil doktorskou práci a získal doktorský titul. Nyní pracuje ve veterinární klinice Nord-Ostsee-Tierärzte ve Schlafflundu (Německo). Přednášky Dr. M. Kusendy byly zaměřeny na infekční a neinfekční onemocnění paznehtů (ICAR-klasifikace, etiologie a patogeneze, terapie), septickou artritidu, diagnostiku a terapeutické možnosti v terénní praxi. Poslední přednáška obsahovala konzervativní terapie zlomenin u skotu, autor prezentoval ortopedické kazuistiky ze své praxe. Aktuální odborné přednášky autora byly doplněny bohatou fotodokumentací. V závěru konference proběhla panelová diskuse. Seminář sponzorovala společnost Bioveta. MVDr. Tomáš Páleník, Ph.D. představil firmu Hipra Slovensko s. r. o.

Podrobnější informace najdete v lednovém čísle časopisu Veterinářství.*